Snart 100%-ig kungsholmare

Alltså. så här är grejen. Jag ska flytta. eller liksom,vi har inte skrivit kontrakt och så ännu, men det ser onekligen ut som om den kommer bli vår. Vi vann inte budgivningen, men den som bjöd över oss blev inte godkänd av föreningen, så nu får vi chansen. Tar vi den inte visas lägenheten igen. Jag vet inte hur jag känner angående det här riktigt. Lägenheten ligger på St Eriksgatan och jag har ju länge babblat om att jag vill bo i stan. Men samtidigt känner jag nu att jag inte vill lämna Spånga och allt om finns där. Jag kommer att sakna Gerds Pizzeria och den tjocke bagaren på Prima. Jag kommer sakna att köpa färdiggrillad kyckling på Vivo. Jag kommer att sakna skyltfönstret i Spånga Bosättning. Jag kommer sakna videobutiken och videobutikskillarna (alltså det härär nästan det värsta med att flytta, liksom, Spånga video är mitt allt!). Jag kommer sakna att alltid hinna till buss 117 hur sent jag än springer. Jag kommer sakna Solhemskioskens thaimat. jag kommer tillochmed nästan att sakna pendeltågsförseningarna!!!

Alltså. det känns som om allting förändras sjukt mycket nu till hösten. Max åker till USA, jag flyttar, Johanna, Pontus och Ikshu drar till Linköping och pluggar, jag har just blivit moster. Vad sker här näst liksom? Jag kanske bara är fett negativ angående flytten. Det kommer säkert bli jättespännande och så, och läget är ju ultimat. Men just nu känns det mest sorgligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0