ang. kentmobilen

Såhär ligger det till:
Sony Ericsson samarbetar med Kent och ger ut en Kent limited edition av en ny mobil. Resultat: Kentfans goes bananas av ilska. de känner sig svikna av sitt älskade band. Och kanske borde jag också känna mig grymt offended av hur Kent tycks ha drabbats av den hybris som förr eller senare drabbar alla kändisar.

Tvärtom blir jag dock glad, nästan full i skratt, när jag läser om Kents samarbete med mobiltillverkaren. Det är fullkomligt utan skam jag erkänner att jag tycker Kents drag är fullkomligt genialt, och jag drömmer om att kunna göra det själv. Kent har länge varit mer eller mindre synonymt med indie för många, och de är inte sena med att själva påpeka hur okommersiella de är. De har skrattat ut Ola Salo och The Ark för deras "folklighet". Som många av oss fått erfara har kent ett osvikligt sinne för humor (inte minst i "fråga kent" sektionen på kent.nu blir detta tydligt) och än en gång gör sig detta till känna.

Jag får en varm känsla inombords, eftersom ent genom att göra detta, medvetet eller omedvetet, pissar hela indiesverige i ansiktet. Och sådant gör mig lycklig. Inte för att jag har något emot indiesverige, inte alls. Men att denna totalvändning verkligen sker är ytterligare ett bevis på att man aldrig vet vad man kan förvänta sig härnäst av Kent.

Detta är antagligen i samma anda som ringsignalen (en totalt intetsägande pianoslinga, som kent sålde för 20 spänn på sin hemsida, lanserad som en bit av den nya singeln "ingenting"), och jag kan knappast tro att Kent är seriösa med detta. Och om de är det, och vill tjäna pengar, så säger jag bara: "go ahead!" Efter allt ni gett mig får ni gärna komma och roffa åt er lite.

Puss på de ytterligt få som läser detta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0