Harry Potter & the deathly hallows

OBS! Detta är ingen spoiler. jag kommer inte avslöja något som händer i boken. du kan lungt läsa vidare!

lästw just ut sista Harry Potterboken. Jag vet att det är sent och så och att jag mest borde sova, men jag måste få skriva lite.  Jag känner att jag inte bara kan lägga mig och sova utan att ha fått få ur mig lite känslor om boken, för sådana finns det gott om. De senaste timmarna har så mycket hänt, och jag är seriöst skakad. Det är lätt att påpeka att det faktiskt bara är en bok. Det är ännu lättare att påpeka att historien bara är totalt orealistisk, och att den  endast är skriven i syfte att tjäna pengar. Jag måste dock säga att det som är fruktansvärt svårt, på gränsen till omöjligt, är att inte älska allt som har med Harry Potter att göra. Att få drömma mig iväg med HP kan få mig att glömma alla mina problem. Jag kan inte riktigt förklara varför, men jag tror nog att många förstår och känner som jag.

Som sagt, de senaste timmarna har väldigt mycket hänt, och jag har kastats mellan olika känslotillstånd att jag nu är så fylld av känslor att det kortsluter lite grann. När jag lade ifrån mig boken kände jag mig lite lätt apatisk sådär. Jag ska försöka att inte skriva något som avslöjar handlingen nu, men jag känner till viss del upprättelse, till viss del sorg, till viss del glädjeyra, till viss del chock över att allt faktiskt är slut, att det inte blir mer fantastiska böcker.

Känner mig nästan lite tom.

dags att sussa!
godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0