Melodifestivalen - och ilskan, besvikelsen och frustrationen kokar

Jag är så jävla fittigt arg att jag kokar. fy fan för jävla sovjet-svt. sluta att år efter år få era äckliga jurymedlemmar att rösta fram en artist som folket inte håller med om. Och hävda för fan inte sen att det var folket som valde, vilket tycks framgå överjävlaallt. Slopa fittjurysystemet och gör melodifestivalen till ett demokratiskt jävla program som skickar de låtar som det svenska folket väljer.

Jag kan tala om att detta absolut inte är bitterhet mot Perelli, hon kunde gärna fått vinna. Men FAN vad jag hatar bajssverige just nu. Sluta dumförklara svenska folket. Om folket röstade på Sanna Nielsen, så ska faan Sanna Nielsen vinna. (detta har inget att göra med min åsikt, jag röstade förövrigt varken på Sanna eller Perelli)

Jag är RIKTIGT förbannad, och besviken. Vad är det för jävla mening att engagera sig och rösta om det ändå är några sketna b-kändisar som bestämmer vem som ska skickas till Belgrad. Jag vill bara grina, fy fan. Jag gillar schlager, jag älskar hela konceptet. Men jag HATAR djupt i min själ hur det i Sverige förstörs av en äcklig röstningsprocess där man kan rösta hur jävla gånger man vill, men det kommer ändå aldrig ge utslag. Frågan är om jag ens röstar nästa år. Det här tog verkligen hela schlagerglädjen ur mig, och jag vill bara maila detta till någon på SVT, fast vem?. Jag tänkar fan inte se detta hända längre, jag är ARG på riktigt, och det är fan sällan.

Jag är så galet besviken och ledsen på att SVT aldrig bättrar sig - och att man fortsätter snacka om folkets stora påverkan.

Dåligt, SVT, urkasst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0