En rasist i släkten?

Igår diskuterade vi invandring när vi hade middag här hemma, och det visade sig att en av gästerna hade en väldigt gammalmodig syn. Med citat som "Det vore ju som att släppa ut zebror bland älgarna i de norrländska skogarna" och "´Se bara på hutuerna och tutsierna som kastade spjut på varandra därnere för inte så länge sedan" chockerade han oss alla. Och nog önskade jag att jag hade blivit förberedd så jag kunde återuppdatera mig lite på folkmordet i Rwanda och läxa upp honom lite. När han lite uppläxande sa åt mig att "Jag måste se helheten" ville jag bara slåss lite. Ibland undrar man.

Som tur är är han inte ingift i släkten än.

Kommentarer
Postat av: Jo

Inte ingift i släkten ÄN? Det låter ju som att han är rätt ung också. Du får eh.. lägga grus i hans skor eller nåt.

2009-04-26 @ 13:26:21
URL: http://monkeyland.blogg.se/
Postat av: Caroline

ja det är ju inte mig karln ska gifta sig med.

2009-04-27 @ 10:10:36
URL: http://babuschka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0