Några tappra försök att skyffla bort allt skrot samt lite shoppingfantasier!

Mitt rum har fått sig en liten ansiktslyftning, eller är på god väg iallafall. Jag har dammtorkat och rensat hela dagen (tja, en halvtimme iallafall). Jag har fortfarande en hög med böcker på golvet som jag inte vet vad jag ska göra av, antagligen kommer de få förpassas till garderoben någon dag snart när jag blir trött på att snubbla över dem.

Jag konstaterade idag att jag antagligen inte har världens bästa städteknik. För det första så plockar jag ALDRIG undan saker när jag använt de klart, istället får de ligga kvar på skrivbordet/hyllan/golvet/i sängen/ på närmaste lediga yta. När jag väl kommer till själva städningsmomentet finns det så mycket att plocka i att jag inte vet var jag ska börja. Allt blir ett ständigt omflyttande av saker för att frigöra ytor att dammtorka, och oftast ger jag upp någonstans halvvägs. Resultatet av mitt tappra städningsförsök blir då att fönsterbrädan förvisso är ren och fin och tom, men skrivbordet ser ut som hejkomochhjälpmig. Idag har jag ändå gjort riktigt bra ifrån mig, enligt min egen åsikt, och jag tänkte fortsätta imorgon när jag ändå ska strosa hemma hela långa dagen.

Fader min kom hem vid framåt sextiden och var supergullig och satte upp min nya hylla som vi köpte på bauhaus för några dagar sen, så nu har jag en dubbelt så lång bokhylla som förut, och genast börjar det klia i tassarna på att smita förbi SF-bokhandeln, lönen kommer ju trots allt på fredag. Som några av er kanske minns så har jag sedan tidigare en ekskiva ovanför sänghuvudet (som jag iofs använder som sängfot, Pippi Långstrumpig som jag är). Numera går det en likadan ekskiva längs med sängen också, så att hyllan rundar hörnet tjusigt. Så nu har jag ägnat en dryg halvtimme åt att fylla upp den med böcker och bygga vad jag skämtsamt kallar för "mitt discworld-altare". Böckerna är sorterade efter serie och det är superduperfint.

När jag håller på och trixar med hyllan får jag alltid känslan av att det ändå är lite tomt, och jag tror äntligen jag har bestämt mig för vilka planscher jag ska köpa till min lilla hörna: Wyrd Sisters, Night Watch och Eldritch Sky. Ni får gärna tycka hit och dit om dem! Bilderna är hämtade från webbshoppen http://www.pjsmprints.com/!

 

När jag snubblar in och surfar på discworld merch får jag alltid massa kli i fingrarna, och denna gång var det två saker som gjorde mig lite extra shoppingsugen, nämligen en liten skulptur av Rob Anybody samt en kopia av Tiffany's white horse-halsband. Den sistnämnda kostar bara 32 pund + frakt eh? Det är ju bara några dagar kvar till valentines day. Om någon vill visa lite kärlek så finns länken här!

Nåja. mitt rum kommer bli megafint iallafall - PRÅMMIS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0