men det är så jävla fegt att ge sig av..

Så var det bestämt. Det blir inget Australien, iallafall inte under de närmsta fem åren. Jag är trött på att vara oansvarslös tonåring som svirar runt på stan nätterna i ända, och på något sätt känns det som att det inte är mer vuxet att rumla genom ett alkorus på andra sidan jorden.

Så jag hade tänkt att bli vuxen, och jag tänkte komma med lite mål som jag kanske vill äta upp om ett tag, och som absolut inte kommer att kunna förverkligas på en enda dag, men det är ju något att sikta på:
-Skaffa en liten söt respektabel etta med kokvrå för överkomlig hyra i Stockholm
-Påbörja kandidatexamen som ska ligga till grund för masterutbildning i globalisering, miljö och social förändring
-Sluta dricka alkohol (det är här jag känner att det kommer att svaja i framtiden, men jag har faktiskt seriöst funderat på det sen i december, och haft några utekvällar där jag medvetet inte druckit och haft jättekul ändå, man blir chockad över hur svårt det faktiskt är att sluta)
-Skaffa ett jävla jobb
-Hitta en karl att ha mysiga hemmakvällar, och finna den fullständiga lyckan i att njuta av att se lets dance en fredagkväll, med.
 
vem vet. kanske skaffar jag tillochmed en katt som jag kan ha en kärleks- och hatfylld relation till. Dock kommer jag aldrig att börja dricka kaffe, hur vuxen jag än blir så finns det gränser.


Kommentarer
Postat av: ronja

hörru!!! kaffet är ju de bästa! finns ingenting som kan förgylla ens dagar som kaffe! idag har jag inte ätit någonting men 5 koppar kaffe har jag fått i mig redan.. har skakat i några timmar nu och inte kunnat fokusera min blick, men oj så de är värt!

2009-03-17 @ 13:38:07
URL: http://ronyafer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0