Söndag

Gårdagskvällen var fruktansvärt splittrad. Fick först se en vän bli ivägskickad med ambulans. Det var ganska omskakande att se A sitta med K's huvud i knät i golvet på apoteket, och när anfallet kom högg det till lite i mig av hjälplöshet. Jag kände mig mest överflödig när ambulanspersonalen kom och slängde upp honom på båren och A sa att hon skulle följa med till sjukhuset. Jag bad mest att hon skulle höra av sig om hur det hade gått och sen kilade jag vidare. Känslan av skam och skuld går inte att komma ifrån, även om jag vet att jag knappas kunde gjort mer. Ingen tycker väl om att vara passiv när en vän ligger hjälplös på golvet. Skänk gärna en tanke till K.

Efter incidenten kände jag att det var bäst att fortsätta mina ursprungliga planer och hamnade på Harry B James på Regeringsgatan där bl. a. Björns band skulle spela. kolla gärna in dem. Det var en trevlig kväll, även om banden som alltid var försenade och det kändes som om de första banden drog över på de andras bekostnad, men sen vet jag ju ingenting egentligen. Alex, Linus och jag satt mest och drack öl (förutom jag, som var snäll och drack Cola och vatten) och snackade trams.

Arvika släppte förövrigt band idag, och jag har då aldrig varit med om ett större antiklimax, typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0