Festivalminnen

Med inte så värst långt kvar till Tisdag och avfärd till Hässleholm för årets första träskfylla på siestafestivalen satte jag mig häromdagen ner och kladdade ner mina 10 mest spektakulära och minnesvärda festivalögonblick. Nu tänkte jag att det är bäst att skiten publiceras, innan jag far iväg igen och inaktualiserar den, vilket jag lär göra då Alex packat tigerdräkten, och jag har min Ann Summers-latex-sjuksköterske-dräkt med mig. Det är som upplagt för trubbel. Här kommer iallafall den beryktade listan:

1. Arvikafestivalen 2008: Stocke tror att han glömt både tåg- och festivalbiljett på perrongen, drabbas av panik och hoppar av tåget. (följande återberättat av Herr Storch själv: springer runt och rotar i papperskorgar, frågar sedan en kvinna med barn om de sett en pressbyrånpåse någonstans i närheten. När kvinnan svarar att nej, det har hon inte och undrar vad det var i den vrålar Stocke en lång radda ord som barnet antagligen aldrig tidigare fått sina snäckformade öron befläckade med och sparkar till soptunnan.) Inne på tåget råder kaos och förvirring bland de framtida boende i Camp Kanelbulle. Tåget börjar rulla och när Stocke inte alls kommer rusande ner för korridoren med biljetten i handen i sista stund blir oron påtaglig. (Ute på perrongen får Stocke ett telefonsamtal som han först inte svarar i sin ilska, men som sedan visar att Max sitter i en annan vagn med Stockes biljetter i handen.) Många timmar senare, och ännu fler kronor fattigare, anländer en surmulen Stocke med buss till Arvika.

2. Peace & Love 2007: Caroline, Syfilis och någon mer njuter av en härlig juninatt på campingområdet. Promenerandes vid parkeringen hör de någon ropa på hjälp, och vänder sig för att komma till undsättning. I en sluttning med låga, taggiga snår står två överförfriskade töser med byxorna neddragna. Anledningen till att de skriker på hjälp är att det sticks, de har velat uträtta sina naturbehov i buskarna, men har nu insett baksidan av den genialiska planen som skulle få dem att slippa dasskön. Caroline, Syfilis och den tredje som jag fortfarande inte vet vem det var kan här göra en tapper räddningsmanöver, men säger istället åt tjejerna att dra upp byxorna igen för att slippa taggarna, och gå upp för backen. I denna stund ramlar en av kissbrudarna baklänges och rullar ner bland taggbuskarna, utan byxor på, och räddningspatrullen känner att det är bäst att avlägsna sig.

3. Roskilde 2007: Inga ord kan beskriva, så vi lämnar det så.

4. Peace and Love 2007: Caroline kryper ofrivilligt ut i morgonljuset efter en hård natt bara för att få se en naken karl i dreads stå och kissa mot ett träd två meter bort med kuken mot henne

5. Peace and Love 2007: Caroline kryper ofrivilligt ut i morgonljuset efter en hård natt bara för att få se en mullig tjej i Cowboyhatt sitta och kissa en halvmeter från hennes tältöppning.

6. Arvikafestivalen 2008: Regnstormen där Caroline och Linnea försöker hålla upp partytältet så att det inte ska ramla över Linneas, Ellinors, Martas och Axelinas tält. Linnea skriker, släpper partytältet som Caroline får över sig. Blir sedan räddad in i Annas och Calles tält där Calle är jättefull och föreslår trekant samt häller rödvin på Carolines tröja.

7. Arvikafestivalen 2008: Käärlek i dasset brevid

8. Arvikafestivalen 2007: Linnea är full, halkar i den djupaste leran på campingen och är ett uns ifrån att dra Caroline med sig ner. Detta är ett av de mest skräckfyllda ögonblicken i mitt liv, och jag minns det i ultrarapid. Nästa dag var Linnea helt täckt med torkad lera.

9. Arvikafestivalen 2007: Nathalie blir uppraggad av en Schtekare som kallar henne Natta, bär runt på henne och påstår att "Natta VILL sova här med mig"

10. Arvikafestivalen 2007: Tove lyckas få promenaden från campingen till festivalområdet att ta 45 minuter.


Det borde här finnas en nummer 11, som handlar om när jag mötte Karin och Moa i Campet på Arvikafestivalen 2008, men eftersom jag inte har något minne av den själv, så får den inte plats här. Så tji fick ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0