La Norvège douze points

Så en hälsning från min glammiga schlagernatt kommer här, där jag sitter i för stora jeans och gigantiskt t-shirt och firar. Meningen var att detta inlägg skulle prydas med eurovisionens vinnare, men eftersom han redan pryder denna blogg om ni bara scrollar ner ett uns så känns det överflödigt. Och ni kan tro att jag är glad, för ingen, ingen i hela Europa förtjänade att vinna så som Alexander Rybak, och så är han ju så stilig och charmant i sin lilla väst att jag nästan skulle ligga med honom även om jag fick HIV på köpet.  I övrigt tycker jag att scoreboarden slutade fint, en sammanfattning av mina åsikter följer:

+ Norge vann
+ Andrew Lloyd Webbers fina fick plats i topp 5.
++++ Kompisröstningens dagar tycks med det nya systemet vara ett minna blott, en salig mix av länder på toppen! Visst, Cypern gav fortfarande 12 p till Grekland. Men Rom byggdes inte på en dag.

- Island kom tvåa. Visst. skitkul för Yohanna, men SÅ bra var den itne.
- Turkiet ligger på topp 5. Klä på er och kom tillbaka nästa år!
- Sverige blev slagna av Tyskland. Visst, jag hade inga megaförväntningar på Malenas genomslag. Men komigen. Tyskland var fan det värsta jag sett.

Hälsningar från en Norgekåt schlagerdrömmare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0